Page 197 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 197

TYDZIEŃ 1 6  •  Świąteczne drzewko  •  195



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Zimowa rozgrzewka” – tupanie, rozcieranie dłoni, chuchanie, podskakiwanie, bieganie. Poznanie sposobów
              zapobiegania marznięciu.
              x Zabawy na śniegu z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego z zachowaniem bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa z mocowaniem „Siłacze” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Czwartek    temat:  Wesoła choinka



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Pokaż obrazek, o którym mówię” – wdrażanie do uważnego słuchania
            opisu, kojarzenie go z treścią obrazka, rozwijanie spostrzegawczości. Zabawa „Ułóż obrazki” – rozwijanie pamięci wzroko-
            wej. Wykonanie z  figur geometrycznych zabawek na choinkę – KP2, s. 87. Ćwiczenia poranne – Zestaw IX.
            Zabawa z szarfami – doskonalenie umiejętności współdziałania. Wykonywanie ćwiczenia z KP2, s. 83. Zabawa rucho wa
            na czworakach „Spacer piesków z przeszkodami”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, 7, 11, 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – „Wesoła choinka” – wykorzystanie wiersza D. Gellner Choinkowy żarcik –
            doskonalenie umiejęt ności aktywnego słuchania, poznanie zwyczajów świątecznych – ubieranie choinki, zachęcanie do
            aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 84.  ▶  2. Zajęcia plastycz-
            ne – „Świąteczny stroik” – doskonalenie sprawności rąk i umiejętności posługiwania się pędzlem, rozwijanie pomysłowo-
            ści i inwencji twórczej, budzenie nastroju radosnego oczeki wania na nadchodzące święta.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 5; IV 1, 2, 12, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Skaczące śnieżki” – współdziałanie w grupie. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
            wego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Zabawa ruchowa „Latawce”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5

            I Aktywność poranna i popołudniowa


            Zadania poranne
              x Zabawa „Pokaż obrazek, o którym mówię”. N. opisuje ilustracje związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Podejmowa-
              nie prób opisu obrazka przez chętne dzieci. Wdrażanie do uważnego słuchania opisu, kojarzenie go z treścią obrazka,
              rozwijanie spostrzegawczości.
              x Zabawa „Ułóż obrazki”. N. układa wzór z obrazków, np. choinka – Mikołaj – bombka – aniołek. Dzieci przez kilka sekund
              obserwują wzór, następnie N. go zasłania, a zadaniem dzieci jest ułożenie takiego samego układu rysunków. Rozwijanie
              pamięci wzrokowej.
              x Wykonywanie z kolorowych figur ozdób na choinkę – KP2, s. 87.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa z szarfami. Dzieci stają w parach bokiem do siebie. Mają złączone szarfą nogi wewnętrzne (stykające się ze sobą).
              Razem muszą przebyć określoną drogę, na której ułożone są przeszkody.
              x Ćwiczenie grafomotoryczne w KP2, s. 83.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Spacer piesków z przeszkodami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
            Temat: Wesoła choinka.
            Cele:
              doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania
              oznanie zwyczajów świątecznych – ubieranie choinki
              p
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202