Page 202 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 202

200  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  ćwiczenia oddechowe            f   klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
                                                                        (IV 12)
                                    y  ćwiczenie dużych grup mięśniowych  f   przelicza elementy zbiorów (IV 15)
               MOJA ULUBIONA BAJKA  8, 12, 15  y  zabawa ruchowa „Zwierzątka”  f   rozpoznaje cyfrę 4 (IV 8)
                                    Zajęcia matematyczne – „W lesie” – poznanie
                  Zajęcia główne
                                                                          posługuje się liczebnikami głównymi (IV 15)
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 7,  cyfry 4
                                                                      f
                                                                          wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 8–9
                                    y
                                                                        impresji pozawerbalnych (IV 1)
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Zimowe zabawy
                                                                          porusza się rytmicznie przy melodii piosenki
                                                                      f
                                    z przyjacielem psem”. Nauka układu rucho-
                                                                        (IV 7)
                                    wego do piosenki Mój przyjaciel
                                                                          współdziała z rówieśnikami (III 5)
                                      nie dzwonków diatonicznych, doskonalące
                                                                      f
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      umiejętności posługiwania się rekwizytem
                                                                      f
               Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy rytmiczne uwrażliwiające na brzmie-  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                          eksperymentuje z materiałem naturalnym (I 6)
                                                                      f
                                      zabawa rzutna „Zmarznięta piłka”
                                    y
                  I 5, 6, 8, 9; III 5  y  rzeźbienie w śniegu         f   zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
                                    y  zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!”
                  Aktywność poranna   y  mierzenie przedmiotów w sali za pomocą   f   dokonuje pomiaru długości przedmiotów (IV 13)
                  i popołudniowa      sznurka i porównywanie długości  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                  I 5, 8, 9; III 5;    y  wylepianie plasteliną litery b, B  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  IV 4, 8, 13       y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 10  f   czyta proste wyrazy (IV 4)
                                                                          rysuje po śladzie (IV 8)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw X
                                    y
                                                                      f
               LUBIMY BAJECZKI      y  ćwiczenia grafomotoryczne – kopiowanie   f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                      ćwiczenia w czytaniu
                                    y
                                                                      f
                                                                          umie pracować w zespole nad zdobywaniem
                                      przez kalkę techniczną
                                                                      f
                                                                        wiedzy na dany temat (III 2, 7)
                                      ćwiczenie stóp z elementami równowagi
                                    y
                  Zajęcia główne
                                                                        (IV 2, 5)
                                    wy – zagadki obrazkowe
                  I 5, 7; III 2, 5, 7;   Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mo-  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                          stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
                                      zabawa ruchowa „Gumisiowe podskoki”
                                                                      f
               Czwartek             Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona bajka”   f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                    y
                  IV 1, 2, 5, 7, 15
                                                                        cych się części mowy (IV 2)
                                    – malowanie farbami plakatowymi
                                                                        kowymi (IV 15)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   maluje farbami (I 7, IV 1)
                  I 5, 8, 9; III 5    wego                            f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                    y  zabawa ruchowa „Stop! Podaj piłkę”
                                                                      f   dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
                                                                        (III 5)
                  Aktywność poranna   y  „Jesteśmy aktorami” – odgrywanie scenek   f   umie posługiwać się różnymi formami wyrazu,
                  i popołudniowa      z ulubionych bajek                np. gestem, mimiką (IV 1)
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2,   y  zabawa „Gdzie ukrył się kwadrat?” – spo-  f   umie współdziałać w zabawie (III 5)
                  8, 12, 15           strzeganie figury w tle         f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   kreśli figury geometryczne (IV 8)
                                    y  zabawa „Raz, dwa, trzy – jaką cyfrą jesteś   f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
               ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK  Zajęcia główne  y  urządzamy przedstawienie – wykorzystanie   f   rozpoznaje cyfry (IV 8)
                                      ty?” – utrwalenie cyfr
                                                                          przelicza elementy (IV 15)
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczenia z KP3, s. 13
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y
                                                                      f
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                      kukiełek z KA, k. 13, 14
                                                                      f
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      zabawa ruchowa „Przepychanka”
                                    y
                                                                      f
                                                                          wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                                      f
                                                                        (IV 19)
                                    Zabawa dydaktyczna – „Zaczarowany świat
                                                                          formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                    bajek”
                  I 5, 8, 9; III 5, 8, 9;
                                                                      f
                                                                        (IV 2, 3, 5)
                                      „Niedokończona opowieść” – zabawa twór-
                  IV 2, 3, 5, 19
                                    y
                                      cza, tworzenie i prezentacja reklamy w ze-
                                                                        wistości (IV 3)
                                      społach                         f   odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczy-
                                                                          uczestniczy chętnie w rozmowach (IV 2, 5)
               Piątek               y  zagadki słowno-ruchowe         f   swobodnie wypowiada się na różne tematy
                                      wykonywanie ćwiczeń z KP3, s. 11–12
                                                                      f
                                    y
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (III 8, 9)
                                    Zestaw VII                        f   potrafi zadać pytanie (III 9)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa rzutna „Kto trafi?”   f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                  I 5, 8, 9; III 5  y  zabawa równoważna „Kto dłużej wystoi?”  f  wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                        słownej i pokazu (I 5, 9)
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207