Page 202 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 202
200 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y ćwiczenia oddechowe f klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
(IV 12)
y ćwiczenie dużych grup mięśniowych f przelicza elementy zbiorów (IV 15)
MOJA ULUBIONA BAJKA 8, 12, 15 y zabawa ruchowa „Zwierzątka” f rozpoznaje cyfrę 4 (IV 8)
Zajęcia matematyczne – „W lesie” – poznanie
Zajęcia główne
posługuje się liczebnikami głównymi (IV 15)
I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 7, cyfry 4
f
wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 8–9
y
impresji pozawerbalnych (IV 1)
Zajęcia umuzykalniające – „Zimowe zabawy
porusza się rytmicznie przy melodii piosenki
f
z przyjacielem psem”. Nauka układu rucho-
(IV 7)
wego do piosenki Mój przyjaciel
współdziała z rówieśnikami (III 5)
nie dzwonków diatonicznych, doskonalące
f
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
umiejętności posługiwania się rekwizytem
f
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawy rytmiczne uwrażliwiające na brzmie- f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
eksperymentuje z materiałem naturalnym (I 6)
f
zabawa rzutna „Zmarznięta piłka”
y
I 5, 6, 8, 9; III 5 y rzeźbienie w śniegu f zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
y zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!”
Aktywność poranna y mierzenie przedmiotów w sali za pomocą f dokonuje pomiaru długości przedmiotów (IV 13)
i popołudniowa sznurka i porównywanie długości f rozwija sprawność manualną (I 9)
I 5, 8, 9; III 5; y wylepianie plasteliną litery b, B f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
IV 4, 8, 13 y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 10 f czyta proste wyrazy (IV 4)
rysuje po śladzie (IV 8)
ćwiczenia poranne – Zestaw X
y
f
LUBIMY BAJECZKI y ćwiczenia grafomotoryczne – kopiowanie f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
rozwija spostrzegawczość (I 9)
ćwiczenia w czytaniu
y
f
umie pracować w zespole nad zdobywaniem
przez kalkę techniczną
f
wiedzy na dany temat (III 2, 7)
ćwiczenie stóp z elementami równowagi
y
Zajęcia główne
(IV 2, 5)
wy – zagadki obrazkowe
I 5, 7; III 2, 5, 7; Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mo- f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
zabawa ruchowa „Gumisiowe podskoki”
f
Czwartek Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona bajka” f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
y
IV 1, 2, 5, 7, 15
cych się części mowy (IV 2)
– malowanie farbami plakatowymi
kowymi (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f maluje farbami (I 7, IV 1)
I 5, 8, 9; III 5 wego f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
y zabawa ruchowa „Stop! Podaj piłkę”
f dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
(III 5)
Aktywność poranna y „Jesteśmy aktorami” – odgrywanie scenek f umie posługiwać się różnymi formami wyrazu,
i popołudniowa z ulubionych bajek np. gestem, mimiką (IV 1)
I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, y zabawa „Gdzie ukrył się kwadrat?” – spo- f umie współdziałać w zabawie (III 5)
8, 12, 15 strzeganie figury w tle f rozróżnia podstawowe figury geometryczne (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw X f kreśli figury geometryczne (IV 8)
y zabawa „Raz, dwa, trzy – jaką cyfrą jesteś f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
ZACZAROWANY ŚWIAT BAJEK Zajęcia główne y urządzamy przedstawienie – wykorzystanie f rozpoznaje cyfry (IV 8)
ty?” – utrwalenie cyfr
przelicza elementy (IV 15)
f
wykonywanie ćwiczenia z KP3, s. 13
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y
f
rozwija spostrzegawczość (I 9)
kukiełek z KA, k. 13, 14
f
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
zabawa ruchowa „Przepychanka”
y
f
wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
f
(IV 19)
Zabawa dydaktyczna – „Zaczarowany świat
formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
bajek”
I 5, 8, 9; III 5, 8, 9;
f
(IV 2, 3, 5)
„Niedokończona opowieść” – zabawa twór-
IV 2, 3, 5, 19
y
cza, tworzenie i prezentacja reklamy w ze-
wistości (IV 3)
społach f odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczy-
uczestniczy chętnie w rozmowach (IV 2, 5)
Piątek y zagadki słowno-ruchowe f swobodnie wypowiada się na różne tematy
wykonywanie ćwiczeń z KP3, s. 11–12
f
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (III 8, 9)
Zestaw VII f potrafi zadać pytanie (III 9)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa rzutna „Kto trafi?” f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
I 5, 8, 9; III 5 y zabawa równoważna „Kto dłużej wystoi?” f wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5, 9)