Page 205 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 205
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 203
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia Zajęcia w ogrodzie y obserwacja chmur na niebie – odwołanie f umie posługiwać się liczebnikami głównymi
do podstawy programowej
TAŃCZĘ JA, TAŃCZYSZ TY I 5, 8, 9; III 5; y zabawa ruchowa „Koniki” – ciągnięcie sanek f potrafi zadać pytanie (III 9)
i porządkowymi (IV 15)
się do obserwacji w innych porach roku
IV 18, 19
bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
f
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5)
Piątek f uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
(IV 18, 19)
tydzień 19: Święto Babci i Dziadka
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y konstruowanie gier planszowych w zespo- f umie pracować w zespole (III 5)
i popołudniowa łach f mówi poprawnie pod względem gramatycznym
I 5, 9; III 5; y układanie dowolnych wyrazów z poznanych (IV 2)
IV 2, 4, 9, 15 liter f umie posługiwać się symbolami (IV 9)
y y y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozpoznaje litery (IV 4)
SERDUSZKO DLA DZIADKÓW Zajęcia główne y Zajęcia matematyczne – „Serduszka” – pozna- f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
czyta proste wyrazy (IV 4)
zabawa „Policz, ile jest liter w wyrazach”
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ćwiczenia oddechowe „Pilnuj piłeczki”
f
zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
umie posługiwać się liczebnikami głównymi
f
i porządkowymi (IV 15)
nie cyfry 5
I 5, 7, 9; III 5;
doskonali oddech (I 9)
f
układanie zagadek ruchowych „Co robię?”
IV 1, 4, 5, 8, 12, 15
y
porównuje wielkość przedmiotów (IV 15)
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 24–25
y
umie przeliczać elementy zbiorów (IV 15)
f
Zajęcia plastyczne – „Kwiaty dla babci” –
f
malo wanie farbami plakatowymi
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
f
umie klasyfikować przedmioty (IV 12)
f zna cyfrę 5 (IV 8)
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y opieka nad ptakami – dosypywanie karmy f tworzy improwizacje ruchowe (IV 1)
prawidłowo trzyma ołówek (I 7)
f
wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
f
do karmnika
I 5; III 5; IV 18
impresji plastycznych (IV 1)
zabawa ruchowa „Na drugą stronę po kładce”
y
f współdziała z rówieśnikami (III 5)
f uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
(IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Chmurka nastrojów” f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa y y podkreślanie danej litery w czasopismach f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
I 5, 8, 9; II 1, 4; III 5;
(III 5)
dziecięcych
KOCHAM MOJĄ BABCIĘ y y y ćwiczenia poranne – Zestaw II f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
umie rozpoznać i przedstawić emocje (II 1, 4)
IV 2, 4
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 26
f
zabawa „Kamienista rzeka” – ćwiczenie rów-
rozwija spostrzegawczość (I 9)
f
nowagi
rozpoznaje litery (IV 4, 8)
f
czyta prosty tekst (IV 4)
zabawa dydaktyczna „Co się dzieje na obraz-
f
ku?” – ćwiczenie w czytaniu ze zrozumie-
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
niem
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
f
wykonywanie ćwiczenia 3 w KP3, s. 27
(IV 2, 5)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
Wtorek Zajęcia główne y y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
„Kolory na miejsca”
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
f
jących się części mowy (IV 2)
I 5, 8, 9; II 2; III 4, 5, 6; – wiersz D. Laszczyk Moja babcia, rozmowa f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
IV 1, 2, 5, 8 na temat treści wiersza