Page 205 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 205

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  203



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja chmur na niebie – odwołanie   f   umie posługiwać się liczebnikami głównymi
                                                                               do podstawy programowej
               TAŃCZĘ JA,   TAŃCZYSZ TY  I 5, 8, 9; III 5;    y  zabawa ruchowa „Koniki” – ciągnięcie sanek  f   potrafi zadać pytanie (III 9)
                                                                          i porządkowymi (IV 15)
                                        się do obserwacji w innych porach roku
                    IV 18, 19
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                        f
                                                                          wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                          słownej i pokazu (I 5)
               Piątek                                                   f   uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
                                                                          (IV 18, 19)




            tydzień 19: Święto Babci i Dziadka


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  konstruowanie gier planszowych w zespo-  f   umie pracować w zespole (III 5)
                    i popołudniowa      łach                            f   mówi poprawnie pod względem gramatycznym
                    I 5, 9; III 5;    y  układanie dowolnych wyrazów z poznanych   (IV 2)
                    IV 2, 4, 9, 15      liter                           f   umie posługiwać się symbolami (IV 9)
                                      y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   rozpoznaje litery (IV 4)
                SERDUSZKO DLA DZIADKÓW  Zajęcia główne  y Zajęcia matematyczne – „Serduszka” – pozna-  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                           czyta proste wyrazy (IV 4)
                                        zabawa „Policz, ile jest liter w wyrazach”
                                                                        f
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        ćwiczenia oddechowe „Pilnuj piłeczki”
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
                                                                           umie posługiwać się liczebnikami głównymi
                                                                        f
                                                                          i porządkowymi (IV 15)
                                      nie cyfry 5
                    I 5, 7, 9; III 5;
                                                                           doskonali oddech (I 9)
                                                                        f
                                        układanie zagadek ruchowych „Co robię?”
                    IV 1, 4, 5, 8, 12, 15
                                      y
                                                                           porównuje wielkość przedmiotów (IV 15)
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 24–25
                                      y
                                                                           umie przeliczać elementy zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                                      Zajęcia plastyczne – „Kwiaty dla babci” –
                                                                        f
                                      malo wanie farbami plakatowymi
                                                                           rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                        f
                                                                           umie klasyfikować przedmioty (IV 12)
                                                                        f   zna cyfrę 5 (IV 8)
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  opieka nad ptakami – dosypywanie karmy   f   tworzy improwizacje ruchowe (IV 1)
                                                                           prawidłowo trzyma ołówek (I 7)
                                                                        f
                                                                           wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                        f
                                        do karmnika
                    I 5; III 5; IV 18
                                                                          impresji plastycznych (IV 1)
                                        zabawa ruchowa „Na drugą stronę po kładce”
                                      y
                                                                        f   współdziała z rówieśnikami (III 5)
                                                                        f   uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
                                                                          (IV 18)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f   zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Chmurka nastrojów”  f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa    y y  podkreślanie danej litery w czasopismach   f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                    I 5, 8, 9; II 1, 4; III 5;
                                                                          (III 5)
                                        dziecięcych
                KOCHAM MOJĄ BABCIĘ    y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                           umie rozpoznać i przedstawić emocje (II 1, 4)
                    IV 2, 4
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 26
                                                                        f
                                        zabawa „Kamienista rzeka” – ćwiczenie rów-
                                                                           rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                                                        f
                                        nowagi
                                                                           rozpoznaje litery (IV 4, 8)
                                                                        f
                                                                           czyta prosty tekst (IV 4)
                                        zabawa dydaktyczna „Co się dzieje na obraz-
                                                                        f
                                        ku?” – ćwiczenie w czytaniu ze zrozumie-
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                        niem
                                                                           utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczenia 3 w KP3, s. 27
                                                                          (IV 2, 5)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                Wtorek   Zajęcia główne  y y Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                        „Kolory na miejsca”
                                                                           stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
                                                                        f
                                                                          jących się części mowy (IV 2)
                    I 5, 8, 9; II 2; III 4, 5, 6;  – wiersz D. Laszczyk Moja babcia, rozmowa   f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                    IV 1, 2, 5, 8     na temat treści wiersza
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210