Page 206 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 206

204  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                      s
                                    y  cenki dramowe „Co powiem starszej pani,   f   umie posługiwać się różnymi formami wyrazu,
                                      gdy…” – kształtowanie umiejętności okazy-
                                                                        np. mimiką, gestem (IV 1)
             KOCHAM MOJĄ   BABCIĘ  Zajęcia w ogrodzie  Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   umie okazywać szacunek osobom starszym (III 6)
                                      wania szacunku osobom starszym
                                                                          odczuwa przynależność do rodziny (II 2)
                                                                      f
                                                                          wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                    Zestaw IX
                                                                      f
                                                                        plastyczne (IV 1)
                                      zabawa „Wirujące płatki śniegu”
                                                                          uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
                                    y
                                                                      f
             Wtorek   I 5; III 5; IV 18  y  obserwacja ptaków przy karmniku  f   umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                      zabawa ruchowa „Biegnij! – Stój!”
                                                                        (IV 18)
                                    y
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                      f
                                                                        z wykorzystaniem sprzętu terenowego (I 5; III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa z treningu twórczości „Jedno okno”  f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                  i popołudniowa    y  lepienie z plasteliny na temat dowolny  f   posługuje się językiem zrozumiałym dla innych
                  I 5, 7, 8, 9; III 5; IV 1,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  (IV 2)
                  2, 7, 8           y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 30  f   rozwija sprawność manualną (I 9; IV 1)
                                    y  „Kolorowy szlaczek” – rysowanie po śladzie  f   prawidłowo trzyma ołówek (I 7)
               ZABAWY Z BABCIĄ I Z DZIADKIEM  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   umie okazywać szacunek osobom starszym (III 6)
                                                                          potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
                                      zabawa ortofoniczna „Głosy zimowego lasu”
                                    y
                                                                      f
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      zabawa na czworakach „Podania piłki stopą”
                                                                      f
                                    y
                                                                          rysuje po śladzie (IV 8)
                                                                      f
                                                                          swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
                  I 5, 8, 9; III 5, 6; IV 4,  „Zabawy z babcią i z dziadkiem”
                                                                          usprawnia narządy artykulacyjne (I 9)
                                                                      f
                  7, 8, 13, 14
                                      utrwalenie poznanych liter
                                                                          rozróżnia głoski (IV 4)
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Babcia i dziadek”
                                    y
                                                                          rozpoznaje litery (IV 4)
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 28–29
                                    y
                                                                      f
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Liczymy muzykę”
                                                                          reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                      f
                                      nauka piosenki Zajączek odwiedza znajo-
                                    y
                                      mych
                                                                        słucha muzyki (IV 7)
                                      zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na ak-
                                                                          umie dokonać pomiaru długości przedmiotów
                                    y
                                                                      f
                                      cent metryczny, doskonalenie umiejętności   f   śpiewa piosenkę, reaguje na akcent metryczny,
                                                                        (IV 13)
               Środa                  uważnego słuchania muzyki       f   rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  budowanie ze śniegu lub piasku  f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                                        chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                  I 5, 6; III 5     y  zabawa z elementem rzutu „Traf i zdobądź   cji słownej i pokazu (I 5, 8, 9)
                                      punkty”                         f   uczestniczy w zabawach, wykorzystując natu-
                                                                        ralny materiał (I 6)
                  Aktywność poranna   y  układanie puzzli             f   rozwija spostrzegawczość (I 9)
                  i popołudniowa    y  gry planszowe z wykorzystaniem pionków  f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                  I 5, 6, 8, 9; II 8;    y  zabawa „Dziadek potrzebuje...”  f   umie współdziałać z rówieśnikami (III 1, 5, 8)
                  III 1, 5, 8; IV 1, 4, 5, 13  y  zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków  f   umie panować nad emocjami (II 8)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw II
               KOCHAM MOJEGO DZIADKA  Zajęcia główne  y  ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Su-  f   rozpoznaje litery (IV 4)
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 31
                                    y
                                                                      f
                                                                          utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                    y
                                                                      f
                                                                          konstruuje na temat dowolny (IV 1)
                                      pełek”
                                                                      f
                                                                          tworzy budowle z klocków (I 6)
                                                                      f
                                    Zajęcia społeczne – „Mój dziadzio”
                                                                          dokonuje pomiaru przedmiotów (IV 13)
                                                                      f
                                      rozmowa o ginących zawodach na podstawie
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 7,
                                                                          rysuje po śladzie (IV 8)
                                    y
                                                                      f
                                      zdjęć z KP3, s. 28–29
                  20
                                                                          rozwija wyobraźnie przestrzenną (IV 11)
                                                                      f
                                    Zajęcia plastyczne – „Serduszko dla dziadka” –
                                                                        (IV 2, 5)
                                    ozdabianie według własnych pomysłów
                                                                          stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Uciekaj myszko do dziury”  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                      f
                                                                        jących się części mowy (IV 2)
                                      zabawa z podskokami i elementem wyprost-
                                    y
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                      f
                                      nym „Bałwanki”
                  I 5, 8, 9; III 5
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   wskazuje zawody niektórych osób (IV 20)
                                                                          umie wyjaśnić, czym zajmuje się osoba wyko-
                                                                      f
                                      wego                              nująca dany zawód (IV 20)
                                    y  zabawa ruchowa „Przeskocz przez kałużę”
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211