Page 206 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 206
204 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
s
y cenki dramowe „Co powiem starszej pani, f umie posługiwać się różnymi formami wyrazu,
gdy…” – kształtowanie umiejętności okazy-
np. mimiką, gestem (IV 1)
KOCHAM MOJĄ BABCIĘ Zajęcia w ogrodzie Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f umie okazywać szacunek osobom starszym (III 6)
wania szacunku osobom starszym
odczuwa przynależność do rodziny (II 2)
f
wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
Zestaw IX
f
plastyczne (IV 1)
zabawa „Wirujące płatki śniegu”
uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych
y
f
Wtorek I 5; III 5; IV 18 y obserwacja ptaków przy karmniku f umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
zabawa ruchowa „Biegnij! – Stój!”
(IV 18)
y
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
f
z wykorzystaniem sprzętu terenowego (I 5; III 5)
Aktywność poranna y zabawa z treningu twórczości „Jedno okno” f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
i popołudniowa y lepienie z plasteliny na temat dowolny f posługuje się językiem zrozumiałym dla innych
I 5, 7, 8, 9; III 5; IV 1, y ćwiczenia poranne – Zestaw II (IV 2)
2, 7, 8 y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 30 f rozwija sprawność manualną (I 9; IV 1)
y „Kolorowy szlaczek” – rysowanie po śladzie f prawidłowo trzyma ołówek (I 7)
ZABAWY Z BABCIĄ I Z DZIADKIEM Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f umie okazywać szacunek osobom starszym (III 6)
potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
zabawa ortofoniczna „Głosy zimowego lasu”
y
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa na czworakach „Podania piłki stopą”
f
y
rysuje po śladzie (IV 8)
f
swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
I 5, 8, 9; III 5, 6; IV 4, „Zabawy z babcią i z dziadkiem”
usprawnia narządy artykulacyjne (I 9)
f
7, 8, 13, 14
utrwalenie poznanych liter
rozróżnia głoski (IV 4)
y
f
zabawa ruchowa „Babcia i dziadek”
y
rozpoznaje litery (IV 4)
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 28–29
y
f
Zajęcia umuzykalniające – „Liczymy muzykę”
reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f
nauka piosenki Zajączek odwiedza znajo-
y
mych
słucha muzyki (IV 7)
zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na ak-
umie dokonać pomiaru długości przedmiotów
y
f
cent metryczny, doskonalenie umiejętności f śpiewa piosenkę, reaguje na akcent metryczny,
(IV 13)
Środa uważnego słuchania muzyki f rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
Zajęcia w ogrodzie y budowanie ze śniegu lub piasku f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
I 5, 6; III 5 y zabawa z elementem rzutu „Traf i zdobądź cji słownej i pokazu (I 5, 8, 9)
punkty” f uczestniczy w zabawach, wykorzystując natu-
ralny materiał (I 6)
Aktywność poranna y układanie puzzli f rozwija spostrzegawczość (I 9)
i popołudniowa y gry planszowe z wykorzystaniem pionków f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
I 5, 6, 8, 9; II 8; y zabawa „Dziadek potrzebuje...” f umie współdziałać z rówieśnikami (III 1, 5, 8)
III 1, 5, 8; IV 1, 4, 5, 13 y zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków f umie panować nad emocjami (II 8)
ćwiczenia poranne – Zestaw II
KOCHAM MOJEGO DZIADKA Zajęcia główne y ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Su- f rozpoznaje litery (IV 4)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 31
y
f
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
y
f
konstruuje na temat dowolny (IV 1)
pełek”
f
tworzy budowle z klocków (I 6)
f
Zajęcia społeczne – „Mój dziadzio”
dokonuje pomiaru przedmiotów (IV 13)
f
rozmowa o ginących zawodach na podstawie
I 5, 8, 9; III 5; IV 7,
rysuje po śladzie (IV 8)
y
f
zdjęć z KP3, s. 28–29
20
rozwija wyobraźnie przestrzenną (IV 11)
f
Zajęcia plastyczne – „Serduszko dla dziadka” –
(IV 2, 5)
ozdabianie według własnych pomysłów
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Uciekaj myszko do dziury” f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
f
jących się części mowy (IV 2)
zabawa z podskokami i elementem wyprost-
y
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
f
nym „Bałwanki”
I 5, 8, 9; III 5
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f wskazuje zawody niektórych osób (IV 20)
umie wyjaśnić, czym zajmuje się osoba wyko-
f
wego nująca dany zawód (IV 20)
y zabawa ruchowa „Przeskocz przez kałużę”