Page 207 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 207

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  205



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  kreślenie wzorów literopodobnych  f   rysuje wzory i szlaczki (IV 8)
                    i popołudniowa    y  wyszukiwanie danej litery w wyciętych     f   rozpoznaje litery (IV 4)
                    I 5, 8, 9; III 5;    z gazet tytułach               f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    IV 4, 8, 15       y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 32  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   rozpoznaje cyfry (IV 8)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 33  f   rozwija sprawność manualną (IV 8)
                                      y  wylepianie plasteliną cyfry 5  f   doskonali oddech (I 9)
                                      y  ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na ka-  f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                BĘDZIE SŁODKO  Zajęcia główne  y Zajęcia kulinarne – pieczemy ciastka  f   umie pracować w zespole (III 5)
                                        wałki bibuły
                                                                           umie samodzielnie wykonywać podstawowe
                                                                        f
                                                                          czynności higieniczne (I 1)
                                        zabawa ruchowa „Siłacze”
                                                                           wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                                        f
                    I 1, 5, 8, 9; III 5;
                                        zabawa ruchowa „Rośnie ciasto”
                                      y
                                                                          (IV 18)
                                        wykorzystanie kart 16 i 17 z KA – jako za-
                                        proszeń
                Piątek   IV 1, 12     y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                           potrafi zadać pytanie (IV 2)
                                                                        f
                                                                           wykonuje prace plastyczne według wzoru
                                                                        f
                                      Zestaw IX
                                                                          (IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  rzuty śniegowymi kulami lub piłkami  f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                    I 5, 8, 9; III 5; IV 18  y  „Czy dzisiaj ulepimy bałwana?” – poznawa-  chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                                          cji słownej i pokazu (I 5)
                                        nie właściwości śniegu w zależności od tem-    eksperymentuje materiałem naturalnym (I 6;
                                        peratury powietrza              f  IV 18)
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
                                        na miejsca”
            tydzień 20: Gdzie mieszkasz?

            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Strażnik”  f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia grafomotoryczne – obrysowywa-  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                    I 2, 5, 9; III 5; IV 8  nie szablonów, kolorowanie konturów  (III 5)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   rysuje po śladzie (IV 8)
                                      y  „Sznurówki to wspaniała zabawa” – dosko-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        nalenie umiejętności wiązania sznurowadeł  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                DOM MOICH MARZEŃ  Zajęcia główne  y Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellne-  f   rysuje określone figury (IV 12)
                                        „Bałwanek” – przygotowanie do nauki
                                                                           wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                                      y
                                                                        f
                                        pisania
                                                                           rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                        f
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
                                                                           formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                        na miejsca”
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                                                           stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
                                                                        f
                    I 5, 7, 8, 9; III 5;
                                                                          jących się części mowy (IV 2)
                                        omówienie wieloznaczności słowa dom
                    IV 1, 2, 12
                                      y
                                        wzbogacanie słownictwa – tworzenie okreś-
                                      y rowej Obrazek                   f   umie współdziałać w zabawie (III 5)
                                                                           poprawnie trzyma ołówek (I 7)
                Poniedziałek          y y  zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”  f   wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                                                        f
                                        leń przymiotnikowych
                                                                           rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 34–35
                                                                          plastyczne (IV 1)
                                      Zajęcia plastyczne – „Dom moich marzeń” –
                                      malowanie farbami plakatowymi     f   obserwuje przyrodę (IV 18)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                          zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa na sankach „Zaprzęgi”
                    I 5, 8, 9; III 5;    y  „Zimowe drzewa” – obserwowanie przy-  (I 5; III 5)
                    IV 18               rody
                                      y  zabawa ruchowa „Biegnij! – Stój!”
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212