Page 207 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 207
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 205
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y kreślenie wzorów literopodobnych f rysuje wzory i szlaczki (IV 8)
i popołudniowa y wyszukiwanie danej litery w wyciętych f rozpoznaje litery (IV 4)
I 5, 8, 9; III 5; z gazet tytułach f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
IV 4, 8, 15 y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 32 f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozpoznaje cyfry (IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 33 f rozwija sprawność manualną (IV 8)
y wylepianie plasteliną cyfry 5 f doskonali oddech (I 9)
y ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na ka- f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
BĘDZIE SŁODKO Zajęcia główne y Zajęcia kulinarne – pieczemy ciastka f umie pracować w zespole (III 5)
wałki bibuły
umie samodzielnie wykonywać podstawowe
f
czynności higieniczne (I 1)
zabawa ruchowa „Siłacze”
wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
f
I 1, 5, 8, 9; III 5;
zabawa ruchowa „Rośnie ciasto”
y
(IV 18)
wykorzystanie kart 16 i 17 z KA – jako za-
proszeń
Piątek IV 1, 12 y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f przelicza elementy (IV 15)
potrafi zadać pytanie (IV 2)
f
wykonuje prace plastyczne według wzoru
f
Zestaw IX
(IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y rzuty śniegowymi kulami lub piłkami f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
I 5, 8, 9; III 5; IV 18 y „Czy dzisiaj ulepimy bałwana?” – poznawa- chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
cji słownej i pokazu (I 5)
nie właściwości śniegu w zależności od tem- eksperymentuje materiałem naturalnym (I 6;
peratury powietrza f IV 18)
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
na miejsca”
tydzień 20: Gdzie mieszkasz?
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Strażnik” f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa y ćwiczenia grafomotoryczne – obrysowywa- f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
I 2, 5, 9; III 5; IV 8 nie szablonów, kolorowanie konturów (III 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f rysuje po śladzie (IV 8)
y „Sznurówki to wspaniała zabawa” – dosko- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
nalenie umiejętności wiązania sznurowadeł f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
DOM MOICH MARZEŃ Zajęcia główne y Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellne- f rysuje określone figury (IV 12)
„Bałwanek” – przygotowanie do nauki
wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
y
f
pisania
rozwija sprawność manualną (I 9)
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
na miejsca”
f
(IV 2)
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
f
I 5, 7, 8, 9; III 5;
jących się części mowy (IV 2)
omówienie wieloznaczności słowa dom
IV 1, 2, 12
y
wzbogacanie słownictwa – tworzenie okreś-
y rowej Obrazek f umie współdziałać w zabawie (III 5)
poprawnie trzyma ołówek (I 7)
Poniedziałek y y zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu” f wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
f
leń przymiotnikowych
rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 34–35
plastyczne (IV 1)
Zajęcia plastyczne – „Dom moich marzeń” –
malowanie farbami plakatowymi f obserwuje przyrodę (IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
Zajęcia w ogrodzie y zabawa na sankach „Zaprzęgi”
I 5, 8, 9; III 5; y „Zimowe drzewa” – obserwowanie przy- (I 5; III 5)
IV 18 rody
y zabawa ruchowa „Biegnij! – Stój!”