Page 208 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 208

206  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  oglądanie zdjęć budynku przedszkola i jego   f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                  i popołudniowa      okolicy w kronikach przedszkolnych – usta-  f   potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
                  I 5, 8, 9; III 5;    lanie, co się zmieniło w okolicy  f   dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
                  IV 4, 7, 12       y  układanie wyrazów z  liter – ćwiczenia   tach (IV 12)
                                      w czytaniu                      f   rozpoznaje litery (IV 4)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   czyta proste wyrazy (IV 4)
                                    y  zabawa dydaktyczna „Memo kształtów”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  zabawa ortofoniczna „Maszyny na budowie”  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                    y  zabawa na czworakach „Podania piłki stopą”  f   porównuje kształty (IV 12)
               DOM I DOMEK  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem,
                                                                          doskonali narządy artykulacyjne (IV 2)
                                                                      f
                                    „Dom i domek” – poznanie litery d, D
                  I 5, 7, 8, 9; III 3, 5;
                                                                        adresem (III 3)
                                      zabawa ruchowa „Domek”
                  IV 2, 4, 5, 8
                                    y
                                                                          swobodnie wypowiada się na różne tematy
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 36–38
                                    y
                                                                        (IV 2, 5)
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  Zestaw X                  f   pisze po śladzie (I 9; IV 7, 8)
                                                                          klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                                      f
                                      „Czy dzisiaj jest duży mróz?” – próby od-
                  I 5; III 5; IV 18, 19  y  czytywania na termometrze temperatury   f   zna literę d, D (IV 4)
                                                                          reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                      powietrza                       f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                    y  zabawa ruchowa „Traf i zdobądź punkty”  f
                                                                        wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                        słownej i pokazu (IV 7)
                                                                      f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                                                        przyrodniczych, np. zamarzanie wody (IV 18)
                                                                      f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
                                                                        (IV 19)
                  Aktywność poranna   y  wylepianie plasteliną litery d, D  f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                  i popołudniowa    y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 39  f   rozpoznaje litery (IV 4)
                  I 5, 8, 9; III 5;    y  układanie dowolnego obrazka z części  f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                  IV 2, 4, 5, 8     y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  „Zabawa wyrazami” – analiza i synteza słu-  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                      chowa                           f   dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
               URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa „Przepychanka”  f   rysuje po śladzie (IV 8)
                                                                          rozróżnia głoski (IV 2)
                                      ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po
                                    y
                                                                      f
                                      śladzie
                                                                          doskonali słuch (I 9)
                                                                      f
                                                                          formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                      f
                                    Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Urzą-
                                                                        (IV 2, 5)
                  I 5, 8, 9; III 5;
                                    dzenia elektryczne”
                                                                          stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
                                                                      f
                  IV 2, 5, 7, 12, 18
                                      zabawa ruchowa „Przewód elektryczny”
                                    y
                                                                        jących się części mowy (IV 2)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 40
                                    y
                                                                          rozwija logiczne myślenie
                                                                      f
                                    zwierzęta?”
                                                                          odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                                                      f
                                      nauka piosenki Zajączek odwiedza znajo-
                                                                        z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                    y
               Środa                Zajęcia umuzykalniające – „Gdzie mieszkają   f   dzieli słowa na sylaby i zdania na wyrazy (IV 2)
                                      mych
                                                                          umie klasyfikować przedmioty według określo-
                                                                      f
                                      zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na akcent
                                                                        nej cechy (IV 12)
                                    y
                                      metryczny, rozwijanie poczu cia rytmu  f   bogaci wiedzę o środowisku przyrodniczym
                                                                        (IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  poznawanie właściwości śniegu – stosowa-    rozwija poczucie rytmu, śpiewa piosenkę (IV 7)
                  I 5, 6; III 5; IV 5, 18  nie określeń: puszysty, mokry, lepki, sypki  f   umie eksperymentować materiałem naturalnym
                                    y  zabawa „Wędrujemy po śladach”  f
                                                                        (I 6)
                  Aktywność poranna   y  zabawy z kartami 18 i 19 z KA  f   rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
                  i popołudniowa
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      zabawa „Leniwa ósemka” – ćwiczenia roz-
                                                                      f
                                    y
             Czwartek   BUDUJEMY DOM  I 5, 8, 9; III 5;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                      machowe rąk
                  IV 1, 14, 15
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f
                                      zabawa „Zrób to, co ja”
                                                                          utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                      f
                                    y
                                      zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy” –
                                                                          umie naśladować określone ruchy (IV 1)
                                                                      f
                                    y
                                                                          umie współdziałać w zabawie (III 5)
                                      ćwiczenia w liczeniu
                                                                      f
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213