Page 208 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 208
206 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y oglądanie zdjęć budynku przedszkola i jego f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
i popołudniowa okolicy w kronikach przedszkolnych – usta- f potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
I 5, 8, 9; III 5; lanie, co się zmieniło w okolicy f dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
IV 4, 7, 12 y układanie wyrazów z liter – ćwiczenia tach (IV 12)
w czytaniu f rozpoznaje litery (IV 4)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f czyta proste wyrazy (IV 4)
y zabawa dydaktyczna „Memo kształtów” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa ortofoniczna „Maszyny na budowie” f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
y zabawa na czworakach „Podania piłki stopą” f porównuje kształty (IV 12)
DOM I DOMEK Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem,
doskonali narządy artykulacyjne (IV 2)
f
„Dom i domek” – poznanie litery d, D
I 5, 7, 8, 9; III 3, 5;
adresem (III 3)
zabawa ruchowa „Domek”
IV 2, 4, 5, 8
y
swobodnie wypowiada się na różne tematy
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 36–38
y
(IV 2, 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
Wtorek Zajęcia w ogrodzie Zestaw X f pisze po śladzie (I 9; IV 7, 8)
klasyfikuje przedmioty (IV 12)
f
„Czy dzisiaj jest duży mróz?” – próby od-
I 5; III 5; IV 18, 19 y czytywania na termometrze temperatury f zna literę d, D (IV 4)
reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
powietrza f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
y zabawa ruchowa „Traf i zdobądź punkty” f
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (IV 7)
f posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
przyrodniczych, np. zamarzanie wody (IV 18)
f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
(IV 19)
Aktywność poranna y wylepianie plasteliną litery d, D f rozwija sprawność manualną (I 9)
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 39 f rozpoznaje litery (IV 4)
I 5, 8, 9; III 5; y układanie dowolnego obrazka z części f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
IV 2, 4, 5, 8 y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y „Zabawa wyrazami” – analiza i synteza słu- f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
chowa f dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Przepychanka” f rysuje po śladzie (IV 8)
rozróżnia głoski (IV 2)
ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po
y
f
śladzie
doskonali słuch (I 9)
f
formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
f
Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Urzą-
(IV 2, 5)
I 5, 8, 9; III 5;
dzenia elektryczne”
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmienia-
f
IV 2, 5, 7, 12, 18
zabawa ruchowa „Przewód elektryczny”
y
jących się części mowy (IV 2)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 40
y
rozwija logiczne myślenie
f
zwierzęta?”
odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
f
nauka piosenki Zajączek odwiedza znajo-
z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
y
Środa Zajęcia umuzykalniające – „Gdzie mieszkają f dzieli słowa na sylaby i zdania na wyrazy (IV 2)
mych
umie klasyfikować przedmioty według określo-
f
zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na akcent
nej cechy (IV 12)
y
metryczny, rozwijanie poczu cia rytmu f bogaci wiedzę o środowisku przyrodniczym
(IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y poznawanie właściwości śniegu – stosowa- rozwija poczucie rytmu, śpiewa piosenkę (IV 7)
I 5, 6; III 5; IV 5, 18 nie określeń: puszysty, mokry, lepki, sypki f umie eksperymentować materiałem naturalnym
y zabawa „Wędrujemy po śladach” f
(I 6)
Aktywność poranna y zabawy z kartami 18 i 19 z KA f rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
i popołudniowa
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
zabawa „Leniwa ósemka” – ćwiczenia roz-
f
y
Czwartek BUDUJEMY DOM I 5, 8, 9; III 5; y ćwiczenia poranne – Zestaw III f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
machowe rąk
IV 1, 14, 15
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
zabawa „Zrób to, co ja”
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
f
y
zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy” –
umie naśladować określone ruchy (IV 1)
f
y
umie współdziałać w zabawie (III 5)
ćwiczenia w liczeniu
f