Page 203 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 203

TYDZIEŃ 18  •  Zabawa karnawałowa  •  201


            tydzień 18: Zabawa karnawałowa


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  wypełnianie plasteliną dowolnych kształtów   f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
                    i popołudniowa      – doskonalenie sprawności manualnej  f   umie określić położenie przedmiotów w prze-
                    I 5, 7, 8, 9; III 5;    y  „Zabawy z misiem” – ćwiczenie orientacji   strzeni (IV 11)
                                        w schemacie ciała w stosunku do siebie
                    IV 7, 8, 11, 12, 14  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
                PRZYGODA TRAMPLINKA   y y y  zabawa „Kalkowanie” – ćwiczenie spraw-  f   rysuje po śladzie (IV 8)
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        i osoby stojącej naprzeciw
                                                                        f
                                                                           utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                        f
                                                                           rozwija narządy mowy (I 9)
                                        ności ręki
                                                                        f
                                                                           potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                        zabawa ortofoniczna „Dziwne rozmowy”
                                                                        f
                                                                           rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
                                        zabawa z elementami czworakowania
                                                                        f
                                                                           potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                      „Przygoda Trampolinka” – poznanie litery l, L
                    I 5, 8, 9; III 5;
                                                                          tach (IV 12)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 14–16
                    IV 2, 5           Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
                                      y
                                                                           rozpoznaje literę l, L (IV 4)
                                                                        f
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  Zajęcia plastyczne – bałwanek  f   reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                        zabawa ruchowa „Lustra”
                                      y
                                                                           swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
                                                                        f
                                                                           bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                        zabawa badawcza „Jak szybko zamarza woda?”
                                                                        f
                                      y
                    I 5, 8, 9; III 5;
                                                                          cji słownej i pokazu (I 5)
                                        ptaki pozostały na zimę?”
                    IV 18, 19         y  obserwacja ptaków przy karmniku „Które   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                      y  zabawa ruchowa „Bieg slalomem”  f   umie dokonywać obserwacji przyrodniczych
                                                                          (IV 18)
                                                                        f   dokonuje samodzielnych eksperymentów (IV 19)
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Kot i myszki”  f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa    y  zorganizowanie kącika teatralnego  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                    I 5, 8; III 5;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  (III 5)
                                        s
                    IV 2, 4, 12, 19   y  egregowanie książek w kąciku książki  f   umie zagospodarować przestrzeń według planu
                                      y  „Literkowy detektyw” – utrwalenie pozna-  (IV 19)
                                        nych liter                      f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 17
                                                                           utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                TANIEC BAŁWANKÓW  Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackie go   f   rozpoznaje litery (IV 4)
                                      y
                                                                        f
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Spotka-
                                                                           umie klasyfikować przedmioty według określonej
                                      y
                                                                        f
                                                                          cechy (IV 12)
                                        nie piłek”
                                                                           formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                        f
                                      – wiersz J. Papuzińskiej Bal bałwanków
                    I 5, 8, 9; III 5;
                                                                          (IV 2, 5)
                                        zabawa ruchowa „Tańczą bałwanki”
                    IV 1, 2, 5, 7, 18
                                      y
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                                                          cych się części mowy (IV 2)
                                      Zestaw I                          f   stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
                                                                           umie posługiwać się mimiką, gestem (IV 1)
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y  obserwacje „Co słychać w przyrodzie?”  f   rozwija poczucie rytmu (IV 7)
                                                                        f
                                                                           wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                        lepienie bałwana
                    I 5, 6, 8, 9; III 5;
                                                                        f
                    IV 18             y  zabawa ruchowa – zjazdy na sankach  plastyczne (IV 1)
                                                                        f   rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                                        f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                                                        f   operuje materiałem naturalnym (I 6)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                          z wykorzystaniem sprzętu terenowego (I 5; III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Czy obrazków jest tyle, ile wska-  f   umie pracować w zespole (III 2, 7)
                    i popołudniowa      zuje cyfra?”                    f   rozpoznaje cyfry (IV 8)
                NA BALU  I 5, 8, 9; III 5;    y y  zabawa „Bingo wyrazowe” – ćwiczenia   f   rozróżnia litery (IV 4)
                                                                           czyta proste wyrazy (IV 4)
                                        w czytaniu
                    IV 2, 4, 12
                                                                        f
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
                                                                        f
                Środa                 y y  komponowanie rytmów z figur  f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                        ćwiczenia oddechowe „Piórko”
                                                                           rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                                                        f
                                        ćwiczenia dużych grup mięśniowych –
                                                                          (IV 12)
                                      y
                                        „Schowaj i pokaż piłkę”         f   doskonali oddech (I 9)
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208