Page 203 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 203
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 201
tydzień 18: Zabawa karnawałowa
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y wypełnianie plasteliną dowolnych kształtów f rozwija sprawność manualną (I 7, 9)
i popołudniowa – doskonalenie sprawności manualnej f umie określić położenie przedmiotów w prze-
I 5, 7, 8, 9; III 5; y „Zabawy z misiem” – ćwiczenie orientacji strzeni (IV 11)
w schemacie ciała w stosunku do siebie
IV 7, 8, 11, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
PRZYGODA TRAMPLINKA y y y zabawa „Kalkowanie” – ćwiczenie spraw- f rysuje po śladzie (IV 8)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i osoby stojącej naprzeciw
f
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
f
rozwija narządy mowy (I 9)
ności ręki
f
potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
zabawa ortofoniczna „Dziwne rozmowy”
f
rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
zabawa z elementami czworakowania
f
potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
f
Zajęcia główne
„Przygoda Trampolinka” – poznanie litery l, L
I 5, 8, 9; III 5;
tach (IV 12)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 14–16
IV 2, 5 Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
y
rozpoznaje literę l, L (IV 4)
f
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie Zajęcia plastyczne – bałwanek f reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
zabawa ruchowa „Lustra”
y
swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
f
bierze udział w organizowanych zajęciach
zabawa badawcza „Jak szybko zamarza woda?”
f
y
I 5, 8, 9; III 5;
cji słownej i pokazu (I 5)
ptaki pozostały na zimę?”
IV 18, 19 y obserwacja ptaków przy karmniku „Które ruchowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y zabawa ruchowa „Bieg slalomem” f umie dokonywać obserwacji przyrodniczych
(IV 18)
f dokonuje samodzielnych eksperymentów (IV 19)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Kot i myszki” f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa y zorganizowanie kącika teatralnego f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
I 5, 8; III 5; y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (III 5)
s
IV 2, 4, 12, 19 y egregowanie książek w kąciku książki f umie zagospodarować przestrzeń według planu
y „Literkowy detektyw” – utrwalenie pozna- (IV 19)
nych liter f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 17
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
TANIEC BAŁWANKÓW Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackie go f rozpoznaje litery (IV 4)
y
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Spotka-
umie klasyfikować przedmioty według określonej
y
f
cechy (IV 12)
nie piłek”
formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
f
– wiersz J. Papuzińskiej Bal bałwanków
I 5, 8, 9; III 5;
(IV 2, 5)
zabawa ruchowa „Tańczą bałwanki”
IV 1, 2, 5, 7, 18
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
cych się części mowy (IV 2)
Zestaw I f stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
umie posługiwać się mimiką, gestem (IV 1)
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y obserwacje „Co słychać w przyrodzie?” f rozwija poczucie rytmu (IV 7)
f
wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
lepienie bałwana
I 5, 6, 8, 9; III 5;
f
IV 18 y zabawa ruchowa – zjazdy na sankach plastyczne (IV 1)
f rozwija sprawność manualną (I 9)
f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
f operuje materiałem naturalnym (I 6)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
z wykorzystaniem sprzętu terenowego (I 5; III 5)
Aktywność poranna y zabawa „Czy obrazków jest tyle, ile wska- f umie pracować w zespole (III 2, 7)
i popołudniowa zuje cyfra?” f rozpoznaje cyfry (IV 8)
NA BALU I 5, 8, 9; III 5; y y zabawa „Bingo wyrazowe” – ćwiczenia f rozróżnia litery (IV 4)
czyta proste wyrazy (IV 4)
w czytaniu
IV 2, 4, 12
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
f
Środa y y komponowanie rytmów z figur f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
ćwiczenia oddechowe „Piórko”
rozróżnia podstawowe figury geometryczne
f
ćwiczenia dużych grup mięśniowych –
(IV 12)
y
„Schowaj i pokaż piłkę” f doskonali oddech (I 9)