Page 204 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 204
202 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Na balu” – porówny- f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
I 5; III 2, 7, 5; wanie liczebności zbiorów (IV 2, 5)
IV 1, 8, 15 y zabawa ruchowa „Balonik” f umie klasyfikować przedmioty według określo-
y wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 18–19 nej cechy (IV 12)
Zajęcia umuzykalniające – „W tanecznym f posługuje się liczebnikami głównymi i porządko-
wymi (IV 15)
kręgu”. Słuchanie muzyki poważnej
NA BALU y ćwiczenie układów tanecznych z szarfą do f przelicza elementy zbiorów (IV 15)
tworzy improwizacje ruchowe (IV 1)
utworu C. Saint-Saënsa Akwarium – roz-
f
wijanie umiejętności posługiwania się re- f tworzy improwizacje ruchowe z wykorzysta-
Środa kwizytem f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
niem rekwizytu (IV 7)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie patykiem na śniegu lub piasku impresji plastycznych (IV 1)
I 5, 6; III 5; IV 1 y zabawa w „Dwa ognie” lub „Raz, dwa, trzy f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Baba Jaga patrzy” f zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
y zabawa bieżna „Ogonki” f inicjuje zabawy, wykorzystując naturalny ma-
teriał (I 6)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Deszczyk imion” f czyta proste wyrazy (IV 4)
i popołudniowa y zabawa „Dzień – noc” – układanie ciągów f posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
I 5, 8; III 5; IV 2, 4, 5, rytmicznych z dostrzeganiem przemienno- czasu (IV 16)
ści dnia i nocy
8, 14, 16 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
utrzymuje prawidłową postawę (I 8)
f
ZGADNIJ, KIM JESTEM Zajęcia główne y ćwiczenia grafomotoryczne f kreśli wzory i szlaczki (IV 8)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 20
rozpoznaje litery (IV 4)
f
y
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
zabawa ruchowa „Siłacze”
y
f
posługuje się określeniami kierunku (IV 14)
f
Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Bal
obserwuje przyrodę i wyciąga wnioski (IV 18)
f
I 5; III 1, 5;
przebierańców”
IV 1, 5, 7, 16
y
(IV 2, 5)
zabawa przy muzyce
y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 21 f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
f
Czwartek KA, k. 15 f przejawia życzliwy stosunek do kolegów (III 1)
Zajęcia plastyczne – „Maska karnawałowa ” –
cych się części mowy (IV 2)
rozwija wrażliwość muzyczną (IV 7)
Zajęcia w ogrodzie
I 5; III 5; IV 18, 19 y zabawa badawcza „Dlaczego chodniki po- f tańczy przy muzyce (IV 7)
sypuje się solą?”
f
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f umie samodzielnie eksperymentować (IV 19)
wego f dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
y zabawa ruchowa – rzucanie śnieżkami do celu zabawy (III 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Pod którym pudeł- f umie określić położenie przedmiotów w prze-
i popołudniowa kiem ukryty jest miś?” – rozumienie i sto- strzeni (IV 11)
I 5, 8, 9; III 5; sowanie praktycznych określeń kierunku, f rozróżnia kierunki (IV 14)
IV 4, 8, 11, 14 y wylepianie plasteliną litery l, L f przestrzega reguł gry (III 5)
utrwalenie liczebników porządkowych
rozwija sprawność manualną (I 9)
TAŃCZĘ JA, TAŃCZYSZ TY Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Układamy zdania” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
rozróżnia litery (IV 4)
ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
y
f
– doskonalenie syntezy i analizy zdań
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
f
umie kolorować obrazek (IV 8)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 22–23
y
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Ufo”
odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
y
f
z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
Gra dydaktyczna – „Karnawał to czas weso-
liczy wyrazy w zdaniu (IV 15)
f
konstruowanie w grupach gier planszowych.
III 5; IV 9, 15
y
tworzy wyrazy z sylab (IV 4)
f
Ustalenie reguł gry. Przeprowadzenie roz-
Piątek I 5, 8, 9; II 1, 2, 4, 6, 8; łych zabaw” f rozwija spostrzegawczość (I 9)
umie posługiwać się symbolami (IV 9)
f
grywek – kształtowanie odporności emocjo-
rozwija logiczne myślenie (IV 5)
f
nalnej, doskonalenie umiejętności liczenia
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 1,
f
Zestaw I 2, 4, 6)
f umie panować nad emocjami (II 8)