Page 204 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 204

202  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Na balu” – porówny-  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                  I 5; III 2, 7, 5;    wanie liczebności zbiorów        (IV 2, 5)
                  IV 1, 8, 15       y  zabawa ruchowa „Balonik”       f   umie klasyfikować przedmioty według określo-
                                    y  wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 18–19  nej cechy (IV 12)
                                    Zajęcia umuzykalniające – „W tanecznym     f   posługuje się liczebnikami głównymi i porządko-
                                                                        wymi (IV 15)
                                    kręgu”. Słuchanie muzyki poważnej
               NA BALU              y  ćwiczenie układów tanecznych z szarfą do   f   przelicza elementy zbiorów (IV 15)
                                                                          tworzy improwizacje ruchowe (IV 1)
                                      utworu C. Saint-Saënsa Akwarium – roz-
                                                                      f
                                      wijanie umiejętności posługiwania się re-  f   tworzy improwizacje ruchowe z wykorzysta-
               Środa                  kwizytem                        f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                        niem rekwizytu (IV 7)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie patykiem na śniegu lub piasku  impresji plastycznych (IV 1)
                  I 5, 6; III 5; IV 1  y  zabawa w „Dwa ognie” lub „Raz, dwa, trzy   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      Baba Jaga patrzy”               f   zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
                                    y  zabawa bieżna „Ogonki”         f   inicjuje zabawy, wykorzystując naturalny ma-
                                                                        teriał (I 6)

                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Deszczyk imion”  f   czyta proste wyrazy (IV 4)
                  i popołudniowa    y  zabawa „Dzień – noc” – układanie ciągów   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                  I 5, 8; III 5; IV 2, 4, 5,   rytmicznych z dostrzeganiem przemienno-  czasu (IV 16)
                                      ści dnia i nocy
                  8, 14, 16         y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          utrzymuje prawidłową postawę (I 8)
                                                                      f
               ZGADNIJ, KIM JESTEM  Zajęcia główne  y  ćwiczenia grafomotoryczne  f   kreśli wzory i szlaczki (IV 8)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 20
                                                                          rozpoznaje litery (IV 4)
                                                                      f
                                    y
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      zabawa ruchowa „Siłacze”
                                    y
                                                                      f
                                                                          posługuje się określeniami kierunku (IV 14)
                                                                      f
                                    Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Bal
                                                                          obserwuje przyrodę i wyciąga wnioski (IV 18)
                                                                      f
                  I 5; III 1, 5;
                                    przebierańców”
                  IV 1, 5, 7, 16
                                    y
                                                                        (IV 2, 5)
                                      zabawa przy muzyce
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 21  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                          stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
                                                                      f
               Czwartek             KA, k. 15                         f   przejawia życzliwy stosunek do kolegów (III 1)
                                    Zajęcia plastyczne – „Maska karnawałowa ” –
                                                                        cych się części mowy (IV 2)
                                                                          rozwija wrażliwość muzyczną (IV 7)
                  Zajęcia w ogrodzie
                  I 5; III 5; IV 18, 19  y  zabawa badawcza „Dlaczego chodniki po-  f   tańczy przy muzyce (IV 7)
                                      sypuje się solą?”
                                                                      f
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   umie samodzielnie eksperymentować (IV 19)
                                      wego                            f   dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
                                    y  zabawa ruchowa – rzucanie śnieżkami do celu  zabawy (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Pod którym pudeł-  f   umie określić położenie przedmiotów w prze-
                  i popołudniowa      kiem ukryty jest miś?” – rozumienie i sto-  strzeni (IV 11)
                  I 5, 8, 9; III 5;    sowanie praktycznych określeń kierunku,   f   rozróżnia kierunki (IV 14)
                  IV 4, 8, 11, 14   y  wylepianie plasteliną litery l, L  f   przestrzega reguł gry (III 5)
                                      utrwalenie liczebników porządkowych
                                                                          rozwija sprawność manualną (I 9)
               TAŃCZĘ JA, TAŃCZYSZ TY  Zajęcia główne  y  zabawa dydaktyczna „Układamy zdania”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f
                                                                          rozróżnia litery (IV 4)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
                                    y
                                                                      f
                                      – doskonalenie syntezy i analizy zdań
                                                                          utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                                                      f
                                                                          umie kolorować obrazek (IV 8)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 22–23
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Ufo”
                                                                          odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                    y
                                                                      f
                                                                        z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                    Gra dydaktyczna – „Karnawał to czas weso-
                                                                          liczy wyrazy w zdaniu (IV 15)
                                                                      f
                                      konstruowanie w grupach gier planszowych.
                   III 5; IV 9, 15
                                    y
                                                                          tworzy wyrazy z sylab (IV 4)
                                                                      f
                                      Ustalenie reguł gry. Przeprowadzenie roz-
               Piątek   I 5, 8, 9; II 1, 2, 4, 6, 8;  łych zabaw”     f   rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                                                          umie posługiwać się symbolami (IV 9)
                                                                      f
                                      grywek – kształtowanie odporności emocjo-
                                                                          rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                      f
                                      nalnej, doskonalenie umiejętności liczenia
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                                                          umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 1,
                                                                      f
                                    Zestaw I                            2, 4, 6)
                                                                      f   umie panować nad emocjami (II 8)
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209