Page 209 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 209

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  207



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41  f   umie pracować w zespole (III 5)
                                      y  ćwiczenia dużych grup mięśniowych     f   umie posługiwać się liczebnikami głównymi
                                                                          (IV 15)
                                        „Supełek”                       f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                BUDUJEMY DOM  I 5, 7; III 5;    y Zajęcia plastyczne – „Urządzenia elektryczne”,   f   umie dokonywać pomiaru długości (IV 13)
                                      Zajęcia matematyczne – „Budujemy dom”
                    Zajęcia główne
                                                                          (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Po schodach”
                    IV 1, 2, 5, 12, 13, 15
                                                                           formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                        f
                                      wycinanie z kolorowego papieru
                                                                          (IV 2, 5)
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                          odmieniających się części mowy (IV 2)
                    I 5; III 5        y y  zabawa „Wyścig zaprzęgami”     f   stosuje poprawnie formy fleksyjne wszystkich
                                        zabawa ruchowa „Na drugą stronę po
                Czwartek                                                f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                                           rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                                        kładce”
                                                                        f
                                                                           przygotowuje pomoce do zajęć (I 7)
                                                                        f
                                                                        f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                          impresji plastycznych (IV 1)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f   zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Ile dni jest w tygo-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                    i popołudniowa      dniu?” – rozumienie pojęć: wczoraj, dzisiaj,   czasu (IV 16)
                    I 5, 6, 8, 9; III 5, 8, 9;    jutro                 f   kreśli określone znaki (IV 8)
                    IV 2, 8, 12, 15, 16  y  zabawy z sylabami – ćwiczenie słuchu fone-  f   doskonali słuch (I 9)
                                        matycznego                      f   umie łączyć sylaby w słowa (IV 2)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  konstruowanie z klocków        f   utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                      y y  zabawa dydaktyczna „Przewidywania” –   f   dba o bezpieczeństwo w zabawie (III 5)
                                                                           tworzy dowolne budowle z klocków (I 6)
                                        rozwijanie logicznego myślenia
                WYCIECZKA DO ZOO  Zajęcia główne  y Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                                                           klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 45
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie
                                        na wybiegu”
                                                                           rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
                                                                        f
                                                                           wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                                        f
                    I 5, 8, 9; III 5; IV 4, 5
                                      „Wycieczka do zoo” – poznanie litery t, T
                                                                          (IV 19)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 42– 44
                                      y y  zabawa ruchowa „Na wycieczce”  f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                          (IV 2, 5)
                Piątek                Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
                                      Zestaw X
                                                                           swobodnie wypowiada się na określony temat
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  „Goście w naszym ogrodzie” – oglądanie   (III 9)
                    I 5; III 5; IV 18, 19  tropów na śniegu             f   potrafi zadać pytanie (IV 2, 5)
                                      y  zabawa ruchowa „Rzuć i łap”    f   rozpoznaje literę t, T (IV 4)
                                                                        f   czyta proste wyrazy (IV 4)
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                          wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                          słownej i pokazu (I 5)
                                                                        f   umie obserwować przyrodę (IV 18)
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214