Page 209 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 209
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 207
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41 f umie pracować w zespole (III 5)
y ćwiczenia dużych grup mięśniowych f umie posługiwać się liczebnikami głównymi
(IV 15)
„Supełek” f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
BUDUJEMY DOM I 5, 7; III 5; y Zajęcia plastyczne – „Urządzenia elektryczne”, f umie dokonywać pomiaru długości (IV 13)
Zajęcia matematyczne – „Budujemy dom”
Zajęcia główne
(IV 12)
zabawa ruchowa „Po schodach”
IV 1, 2, 5, 12, 13, 15
formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
f
wycinanie z kolorowego papieru
(IV 2, 5)
Zajęcia w ogrodzie
odmieniających się części mowy (IV 2)
I 5; III 5 y y zabawa „Wyścig zaprzęgami” f stosuje poprawnie formy fleksyjne wszystkich
zabawa ruchowa „Na drugą stronę po
Czwartek f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
kładce”
f
przygotowuje pomoce do zajęć (I 7)
f
f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
impresji plastycznych (IV 1)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f zachowuje się właściwie na placu zabaw (III 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Ile dni jest w tygo- f posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
i popołudniowa dniu?” – rozumienie pojęć: wczoraj, dzisiaj, czasu (IV 16)
I 5, 6, 8, 9; III 5, 8, 9; jutro f kreśli określone znaki (IV 8)
IV 2, 8, 12, 15, 16 y zabawy z sylabami – ćwiczenie słuchu fone- f doskonali słuch (I 9)
matycznego f umie łączyć sylaby w słowa (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y konstruowanie z klocków f utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
y y zabawa dydaktyczna „Przewidywania” – f dba o bezpieczeństwo w zabawie (III 5)
tworzy dowolne budowle z klocków (I 6)
rozwijanie logicznego myślenia
WYCIECZKA DO ZOO Zajęcia główne y Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f przelicza elementy (IV 15)
f
klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 45
f
(IV 12)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie
na wybiegu”
rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
f
wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
f
I 5, 8, 9; III 5; IV 4, 5
„Wycieczka do zoo” – poznanie litery t, T
(IV 19)
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 42– 44
y y zabawa ruchowa „Na wycieczce” f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
(IV 2, 5)
Piątek Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
Zestaw X
swobodnie wypowiada się na określony temat
f
Zajęcia w ogrodzie y „Goście w naszym ogrodzie” – oglądanie (III 9)
I 5; III 5; IV 18, 19 tropów na śniegu f potrafi zadać pytanie (IV 2, 5)
y zabawa ruchowa „Rzuć i łap” f rozpoznaje literę t, T (IV 4)
f czyta proste wyrazy (IV 4)
f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5)
f umie obserwować przyrodę (IV 18)