Page 201 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 201
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
tydzień 17: Dawno, dawno temu
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Dobieranka sylabowa” – utrwala- f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
nie poznanych liter
i popołudniowa y zabawa „Czego tu brakuje?” – wdrażanie do f umie tworzyć wyrazy z sylab (IV 2)
rozwija spostrzegawczość (I 9)
I 5, 8, 9; III 5;
f
PRZYGODA TRAMPOLINKA y y y y ćwiczenia poranne – Zestaw X f ćwiczy narządy artykulacyjne (I 9)
potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
poprawnego stosowania form gramatycz-
IV 2, 4, 7, 12, 16
f
nych i składniowych
dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
tach (IV 12)
zabawa ortofoniczna
f
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa „Pociąg miesięcy”– poznanie nazw
f
utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
miesięcy i ich kolejności w cyklu rocznym
f
zabawa na czworakach „Slalom między cho-
posługuje się nazwami miesięcy (IV 16)
f
rągiewkami”
swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
f
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
zna literę b, B, próbuje ją pisać po śladzie
f
„Przygoda Trampolinka” – poznanie litery b, B
I 5, 8, 9; III 5;
Poniedziałek IV 2, 4, 8 y y Zajęcia plastyczne – wydzieranie z papieru f reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
(IV 4, 8)
zabawa ruchowa „Litery”
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 2–4
bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
f
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5; III 5)
Zajęcia w ogrodzie y „Czy ogród śpi?” – obserwacje roślin i zwierząt uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 5, 8, 9; III 5; IV 18 y zabawa ruchowa „Bieg z piłką” f
f obserwuje przyrodę (IV18)
Aktywność poranna y „Noworoczne życzenia” – wspólne pisanie f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa i składanie życzeń noworocznych f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
I 5, 8, 9; III 2, 5; y oglądanie noworocznych kartek. Składanie (III 2, 5)
IV 2, 8 kartek z sześciu części f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
y wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 5 f rozwija spostrzegawczość (I 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw X f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8; III 5)
y y rysowanie wzorów literopodobnych na karcie f kreśli wzory (IV 8)
A BYŁO TO TAK... y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
rozróżnia głoski (IV 2)
ćwiczenia słuchu fonematycznego, wyod-
f
rębnianie głosek w nagłosie i w wygłosie
(IV 2, 5)
stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
na miejsca”
f
cych się części mowy (IV 2)
Zajęcia główne
– czytanie bajki O rybaku i złotej rybce (KP3,
I 5; II 1, 2, 6; III 5; Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
wykonuje dowolne prace plastyczne (IV 1)
f
Wtorek IV 1, 5 y zabawa ruchowa „Rybki w sieci” f rozpoznaje emocje (II 1, 2, 6)
s. 7)
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
f
wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 6
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
Zestaw VII (I 5; III 5)
f bierze udział w zabawach, wykorzystując natu-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Gdzie pod śniegiem ukry- ralny materiał (I 6)
I 5, 6; III 5 ty jest skarb?”
y zabawy z sankami na śniegu
y zabawa ruchowa „Kto wyżej?”
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Figurki” f umie współdziałać w zabawie (III 5)
i popołudniowa y gra rysunkowa – rozwijanie umiejętności f umie naśladować wybraną postać (IV 1)
Środa I 5, 8, 9; III 5; IV 1, dostrzegania kierunków na powierzchni f określa kierunki i miejsca na kartce papieru (IV 14)
płaskiej
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
2, 8, 14
f
y ćwiczenia poranne – Zestaw X f rozróżnia głoski (IV 2)
y zabawa „Głoskowe memo” f doskonali oddech (I 9)