Page 201 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 201

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                             STYCZEŃ









            tydzień 17: Dawno, dawno temu


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Dobieranka sylabowa” – utrwala-  f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                        nie poznanych liter
                    i popołudniowa    y  zabawa „Czego tu brakuje?” – wdrażanie do   f   umie tworzyć wyrazy z sylab (IV 2)
                                                                           rozwija spostrzegawczość (I 9)
                    I 5, 8, 9; III 5;
                                                                        f
                PRZYGODA TRAMPOLINKA  y y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  f   ćwiczy narządy artykulacyjne (I 9)
                                                                           potrafi omówić wygląd przedmiotów (IV 2)
                                        poprawnego stosowania form gramatycz-
                    IV 2, 4, 7, 12, 16
                                                                        f
                                        nych i składniowych
                                                                           dostrzega różnice i podobieństwa w przedmio-
                                                                          tach (IV 12)
                                        zabawa ortofoniczna
                                                                        f
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        zabawa „Pociąg miesięcy”– poznanie nazw
                                                                        f
                                                                           utrzymuje prawidłową postawę ciała (I 8)
                                        miesięcy i ich kolejności w cyklu rocznym
                                                                        f
                                        zabawa na czworakach „Slalom między cho-
                                                                           posługuje się nazwami miesięcy (IV 16)
                                                                        f
                                        rągiewkami”
                                                                           swobodnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
                                                                        f
                    Zajęcia główne    Przygotowanie do nauki czytania i pisania –   f   rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
                                                                           zna literę b, B, próbuje ją pisać po śladzie
                                                                        f
                                      „Przygoda Trampolinka” – poznanie litery b, B
                    I 5, 8, 9; III 5;
                Poniedziałek   IV 2, 4, 8  y y Zajęcia plastyczne – wydzieranie z papieru  f   reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                          (IV 4, 8)
                                        zabawa ruchowa „Litery”
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 2–4
                                                                           bierze udział w organizowanych zajęciach rucho-
                                                                        f
                                                                          wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                          słownej i pokazu (I 5; III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  „Czy ogród śpi?” – obserwacje roślin i zwierząt    uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    I 5, 8, 9; III 5; IV 18  y  zabawa ruchowa „Bieg z piłką”  f
                                                                        f   obserwuje przyrodę (IV18)
                    Aktywność poranna   y  „Noworoczne życzenia” – wspólne pisanie   f   potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                    i popołudniowa      i składanie życzeń noworocznych  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                    I 5, 8, 9; III 2, 5;    y  oglądanie noworocznych kartek. Składanie   (III 2, 5)
                    IV 2, 8             kartek z sześciu części         f   rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 5  f   rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8; III 5)
                                      y y  rysowanie wzorów literopodobnych na karcie  f   kreśli wzory (IV 8)
                A BYŁO TO TAK...      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory   f   formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                                           rozróżnia głoski (IV 2)
                                        ćwiczenia słuchu fonematycznego, wyod-
                                                                        f
                                        rębnianie głosek w nagłosie i w wygłosie
                                                                          (IV 2, 5)
                                                                           stosuje poprawnie formy fleksyjne odmieniają-
                                        na miejsca”
                                                                        f
                                                                          cych się części mowy (IV 2)
                    Zajęcia główne
                                      – czytanie bajki O rybaku i złotej rybce (KP3,
                    I 5; II 1, 2, 6; III 5;   Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego   f   rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
                                                                           wykonuje dowolne prace plastyczne (IV 1)
                                                                        f
                Wtorek   IV 1, 5      y  zabawa ruchowa „Rybki w sieci”  f   rozpoznaje emocje (II 1, 2, 6)
                                      s. 7)
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                        f
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 6
                                      y
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                      Zestaw VII                          (I 5; III 5)
                                                                        f   bierze udział w zabawach, wykorzystując natu-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Gdzie pod śniegiem ukry-  ralny materiał (I 6)
                    I 5, 6; III 5       ty jest skarb?”
                                      y  zabawy z sankami na śniegu
                                      y  zabawa ruchowa „Kto wyżej?”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Figurki”  f   umie współdziałać w zabawie (III 5)
                    i popołudniowa    y  gra rysunkowa – rozwijanie umiejętności   f   umie naśladować wybraną postać (IV 1)
                Środa  I 5, 8, 9; III 5; IV 1,   dostrzegania kierunków na powierzchni   f   określa kierunki i miejsca na kartce papieru (IV 14)
                                        płaskiej
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    2, 8, 14
                                                                        f
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   rozróżnia głoski (IV 2)
                                      y  zabawa „Głoskowe memo”         f   doskonali oddech (I 9)
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206