Page 217 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 217
TYDZIEŃ 1 7 • Dawno, dawno temu • 215
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Moja ulubiona bajka.
Cele:
r
ozwijanie zdolności plastycznych
r
ozwijanie wyobraźni
d
banie o estetyczne wykonanie pracy.
Pomoce: białe kartki A4 dla każdego dziecka, pędzelki, farby.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci z tematem pracy – malowanie farbami.
2. Dzieci siadają do stolików, a N. zachęca dzieci do estetycznego wykonania pracy.
3. Wypowiedzi dzieci na temat swojej ulubionej bajki.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Ustalenie,
z których sprzętów możemy korzystać zimą.
x Zabawa ruchowa rzutna „Stop! Podaj piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Zaczarowany świat bajek
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Jesteśmy aktorami” – odgrywanie scenek z ulubionych bajek. Zabawa „Gdzie
ukrył się kwadrat?” – spostrzeganie figury w tle. Ćwiczenia poranne – Zestaw X. Zabawa „Raz, dwa, trzy – jaką cyfrą
jesteś ty?” – utrwalenie cyfr. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 13. Zabawa ruchowa „Przepychanka”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, 8, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawa dydaktyczna – „Zaczarowany świat bajek”. „Niedokończona opowieść” – zabawa
twórcza. Tworzenie i prezentacja reklamy w zespołach. Zagadki słowno-ruchowe. Urządzamy przedstawienie – wykorzy-
stanie lalek z KA. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 11–12. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw VII.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 8, 9; IV 2, 3, 5, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa rzutna „Kto trafi?”. Zabawa równoważna „Kto dłużej wystoi?”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Jesteśmy aktorami” – dzieci odgrywają scenki z ulubionych bajek, wykorzystując zgromadzone rekwizyty – rozwijanie
swobodnej ekspresji twórczej.
x Zabawa „Gdzie ukrył się kwadrat?” – przedstawianie tych samych figur w zmienionych układach, graficzne odtwa rzanie
kompozycji geometrycznych przy pomocy rysunków i stempli – ćwiczenie umiejętności spostrzegania figury w tle,
wdrażanie do celowej obserwacji.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Raz, dwa, trzy – Jaką cyfrą jesteś ty?”. Dzieci siedzą na podłodze. Każde z nich ma komplet kartoników
z cyframi od 1 do 4. N. wypowiada hasło: Raz, dwa, trzy – cyfrą (np.) dwa jesteś ty! Uczestnicy zabawy muszą szybko
wyszukać i podnieść kartonik z właściwą cyfrą.
x Wykonywanie ćwiczeń – KP3, s. 13 – kolorowanie flagi rycerskiej, łączenie koni z rycerzami – ćwiczenie logicznego
myślenia, kształcenie spostrzegawczości.
x Zabawa ruchowa z elementami mocowania „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).