Page 220 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220

218  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



               Pomoce: 3 płatki kosmetyczne i kolorowa kartka A4 dla każdego dziecka, kolorowy papier, nożyczki, klej.

          Przebieg zajęć:
          1.  Zapoznanie dzieci z tematem i zademonstrowanie sposobu ułożenia płatków (pionowo).
          2.  Wycinanie i doklejanie elementów.
          3.  Wypowiedzi dzieci – opisywanie swoich bałwanków.
          4.  Zorganizowanie wystawy prac.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa badawcza „Jak szybko zamarza woda?” – wylanie wody cienką warstwą na ziemię lub chodnik oraz pozostawie-
            nie jej w słoiku – wnioskowanie na temat czynników mających wpływ na szybkość zamarzania wody.
             x Obserwacja ptaków przy karmniku „Które ptaki pozostały na zimę?” – rozpoznawanie i nazywanie gatunków ptaków.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem” z Zestawu V (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          Wtorek    temat:  Taniec bałwanków


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Kot i myszki”. Zorganizowanie kącika teatralnego. Ćwi-
          czenia poranne – Zestaw VIII. Segregowanie książek w kąciku książki. „Literkowy detektyw” – utrwalenie poznanych liter.
          Wykonywanie ćwiczeń – KP3, s. 17. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spotkanie piłek”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 2, 4, 12, 19

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz J. Papuzińskiej Bal bałwanków.
          Zabawa ruchowa „Tańczą bałwanki”.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 7, 18


          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje „Co słychać w przyrodzie?”. Lepienie bałwana. Zabawa ruchowa – zjazdy na sankach.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8, 9; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Kot i myszki”.
             x Zorganizowanie w sali kącika teatralnego – gromadzenie różnych części garderoby, rekwizytów, kukiełek, elementów
            scenografii, tkanin itp. Umieszczenie i odczytanie globalne napisu Teatr – wskazywanie poznanych liter.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x W kąciku książki segregowanie książek na grupy tematyczne – bajki, legendy, opowiadania, wiersze, książki popularno-
            -naukowe. Oglądanie książek z bajkami.
             x „Literkowy detektyw” – wyszukiwanie i zaznaczanie kolorem podanej litery w tekście gazety, utrwalenie poznanych liter.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 17 –  utrwalenie poznanych liter, kolorowanie sukienki lalki i kafelków w sali balowej.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Spotkanie piłek” z Zestawu III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Wiersz Joanny Papuzińskiej Bal bałwanków.
          Cele:
            zaznajamianie dzieci z literaturą dziecięcą
            ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            r
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225