Page 253 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 253

PROJEKT 5  •  Do czego potrzebne są poduszki?  •  251



                 x Instrumentacja znanych dzieciom kołysanek– wykorzystanie instrumentów perkusyjnych.
                 x Słuchanie i uczenie się dowolnych piosenek o śnie lub kołysanek.
            8.  Wykonanie modelu poduszki z dowolnych, dostępnych materiałów: gąbki, tkaniny, torebki foliowej (zamykanej),
              kleju, nici.

            Etap III

            1.  Zebranie i podsumowanie zdobytych wiadomości na temat poduszki. Weryfikacja hipotez, wykonanie zestawień,
              zebranie wiadomości na plakatach.
            2.  Zaplanowanie punktu kulminacyjnego – prezentacji projektu. Wybór zagadnień, ułożenie przez dzieci programu
              prezentacji, zgłaszanie się dzieci do prowadzenia poszczególnych etapów prezentacji.
            3.  Punkt kulminacyjny – prezentacja projektu z udziałem rodziców.
                 x Wyeksponowanie w sali całej dokumentacji projektu: kolekcji, pytań, hipotez badawczych, odpowiedzi uzyskanych
                 na postawione przez dzieci pytania, opracowanych wyników ankiet, sprawozdań z wycieczki, historii osobistych,
                 szkiców z natury, zdjęć, rysunków, modeli poduszek, poduszek wykonanych z rodzicami w domu. Wybór ekspertów
                 – dzieci wyznaczonych do udzielania informacji rodzicom.
                 x Czy wiesz, jaka to poduszka? – rozpoznawanie przez rodziców rekwizytów lub poduszek na zdjęciach, podawanie
                 nazwy i przeznaczenia poduszek (na igły, do tuszu, poduszki używanej przez straż pożarną, powietrznej w samocho-
                 dzie, elektrycznej, wodnej, na krzesło i fotel, ortopedycznej, do masażu, podróżnej, na odznaczenia, na biżuterię).
                 Sprawdzanie przez dzieci zadania wykonanego przez rodziców.
                 x Jak inaczej mogłaby nazywać się poduszka? – zapisywanie określeń podawanych przez rodziców. Porównanie pomy-
                 słów rodziców z pomysłami dzieci.
                 x Zagadki pantomimiczne „Zgadnij, co mi się śniło” – układanie zagadek przez chętnych rodziców i dzieci.
                 x Prezentacja wierszy i piosenek poznanych przez dzieci.
                 x Zabawa w parach dziecko – rodzic, masażyk przy piosence.
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258