Page 253 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 253
PROJEKT 5 • Do czego potrzebne są poduszki? • 251
x Instrumentacja znanych dzieciom kołysanek– wykorzystanie instrumentów perkusyjnych.
x Słuchanie i uczenie się dowolnych piosenek o śnie lub kołysanek.
8. Wykonanie modelu poduszki z dowolnych, dostępnych materiałów: gąbki, tkaniny, torebki foliowej (zamykanej),
kleju, nici.
Etap III
1. Zebranie i podsumowanie zdobytych wiadomości na temat poduszki. Weryfikacja hipotez, wykonanie zestawień,
zebranie wiadomości na plakatach.
2. Zaplanowanie punktu kulminacyjnego – prezentacji projektu. Wybór zagadnień, ułożenie przez dzieci programu
prezentacji, zgłaszanie się dzieci do prowadzenia poszczególnych etapów prezentacji.
3. Punkt kulminacyjny – prezentacja projektu z udziałem rodziców.
x Wyeksponowanie w sali całej dokumentacji projektu: kolekcji, pytań, hipotez badawczych, odpowiedzi uzyskanych
na postawione przez dzieci pytania, opracowanych wyników ankiet, sprawozdań z wycieczki, historii osobistych,
szkiców z natury, zdjęć, rysunków, modeli poduszek, poduszek wykonanych z rodzicami w domu. Wybór ekspertów
– dzieci wyznaczonych do udzielania informacji rodzicom.
x Czy wiesz, jaka to poduszka? – rozpoznawanie przez rodziców rekwizytów lub poduszek na zdjęciach, podawanie
nazwy i przeznaczenia poduszek (na igły, do tuszu, poduszki używanej przez straż pożarną, powietrznej w samocho-
dzie, elektrycznej, wodnej, na krzesło i fotel, ortopedycznej, do masażu, podróżnej, na odznaczenia, na biżuterię).
Sprawdzanie przez dzieci zadania wykonanego przez rodziców.
x Jak inaczej mogłaby nazywać się poduszka? – zapisywanie określeń podawanych przez rodziców. Porównanie pomy-
słów rodziców z pomysłami dzieci.
x Zagadki pantomimiczne „Zgadnij, co mi się śniło” – układanie zagadek przez chętnych rodziców i dzieci.
x Prezentacja wierszy i piosenek poznanych przez dzieci.
x Zabawa w parach dziecko – rodzic, masażyk przy piosence.