Page 260 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 260
258 • Zestawy gier i zabaw ruchowych
„Ogonki”
Miejsce: sala. Pomoce: szarfy.
Dzieci zaczepiają sobie szarfy-ogonki z tyłu za spodenki. Troje z nich wkłada szarfy na plecy jak plecaczki. Na sygnał N.
dzieci z ogonkami zaczynają biegać po sali. Na hasło: Złap ogonki! osoby z plecaczkami starają się schwytać jak najwięcej
ogonków.
GRY I ZABAWY SKOCZNE
„Kto wyżej?”
Miejsce: sala. Pomoce: po 2 karteczki samoprzylepne dla każdego dziecka.
Dzieci dobierają się w pary. N. każdemu dziecku rozdaje po 2 karteczki samoprzylepne. Następnie dzieci podchodzą
do ściany. Kolejno każda osoba z pary wysoko wyskakuje w górę i przykleja swoją karteczkę na ścianie. Każdy wykonuje
po 2 skoki. Dzieci sprawdzają, które z nich uzyskało lepszy wynik, skoczyło wyżej.
„Przeskocz przez kałużę”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: szarfa dla każdego dziecka.
Dzieci rozkładają na podłodze szarfy-kałuże. Następnie swobodnie poruszają się po sali. Gdy na ich drodze znajdzie się
kałuża, muszą ją przeskoczyć jednonóż (lub obunóż).
„Kto dalej?”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: długa lina.
Dzieci dobierają się w pary. W niewielkiej odległości (N. ustala ją w zależności od sprawności dzieci) N. kładzie linę.
Kolejno każda para staje na wyznaczonej linii. Na sygnał dzieci w parach jednocześnie skaczą obunóż jak najdalej w przód.
Sprawdzają, które skoczyło dalej, znalazło się bliżej liny.
GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM
„Przepychanka”
Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane.
N. ustawia dzieci w pary, biorąc pod uwagę ich warunki fizyczne. Pary siadają na wyznaczonej linii, opierając się o siebie
plecami. Na sygnał każde z dzieci w siadzie próbuje przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.
„Siłacze”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: 4 zapinane na rzepy ciężarki o najmniejszym ciężarze, woreczki, 2 obręcze.
N. dzieli dzieci na 2 drużyny. Zespoły siadają w rzędach na wyznaczonej linii. Każde dziecko dostaje woreczek, a pierwsze
osoby w rzędach – dodatkowo po 2 ciężarki. Dzieci zapinają ciężarki na wysokości kostek nóg. Naprzeciwko drużyn na
linii mety N. kładzie obręcze. Na sygnał pierwsze osoby wstają i wolno poruszają się w kierunku obręczy, gdzie zostawiają
woreczki. Następnie wracają do zespołu, pomagają założyć ciężarki kolejnej osobie i dają jej sygnał do startu.
„Zawody z dźwiganiem”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki lekarskie o wadze 1 kg, 2 kocyki, 2 pachołki.
N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy siada na wyznaczonej linii w siadzie skrzyżnym, jedna osoba za drugą. Przed pierwszy-
mi osobami N. kładzie kocyk i piłkę lekarską. Naprzeciwko na linii mety N. ustawia pachołki. Na sygnał N. pierwsze
osoby wstają, rozkładają kocyk, kładą na nim piłkę i ciągnąc go, szybko poruszają się w kierunku pachołka. Obiegają go
dookoła i wracają do zespołu. Pomagają kolejnemu zawodnikowi wyrównać kocyk i ułożyć piłkę, by mógł ruszyć. Jeżeli
podczas biegu dziecko zgubi piłkę, musi się zatrzymać, położyć piłkę na kocu i kontynuować bieg, ostrożnie ciągnąc kocyk
z piłką.