Page 260 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 260

258  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Ogonki”
          Miejsce: sala. Pomoce: szarfy.
          Dzieci zaczepiają sobie szarfy-ogonki z tyłu za spodenki. Troje z nich wkłada szarfy na plecy jak plecaczki. Na sygnał N.
          dzieci z ogonkami zaczynają biegać po sali. Na hasło: Złap ogonki! osoby z plecaczkami starają się schwytać jak najwięcej
          ogonków.


          GRY I ZABAWY SKOCZNE

          „Kto wyżej?”

          Miejsce: sala. Pomoce: po 2 karteczki samoprzylepne dla każdego dziecka.
          Dzieci dobierają się w pary. N. każdemu dziecku rozdaje po 2 karteczki samoprzylepne. Następnie dzieci podchodzą
          do ściany. Kolejno każda osoba z pary wysoko wyskakuje w górę i przykleja swoją karteczkę na ścianie. Każdy wykonuje
          po 2 skoki. Dzieci sprawdzają, które z nich uzyskało lepszy wynik, skoczyło wyżej.

          „Przeskocz przez kałużę”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: szarfa dla każdego dziecka.
          Dzieci rozkładają na podłodze szarfy-kałuże. Następnie swobodnie poruszają się po sali. Gdy na ich drodze znajdzie się
          kałuża, muszą ją przeskoczyć jednonóż (lub obunóż).

          „Kto dalej?”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: długa lina.
          Dzieci dobierają się w pary. W niewielkiej odległości (N. ustala ją w zależności od sprawności dzieci) N. kładzie linę.
          Kolejno każda para staje na wyznaczonej linii. Na sygnał dzieci w parach jednocześnie skaczą obunóż jak najdalej w przód.
          Sprawdzają, które skoczyło dalej, znalazło się bliżej liny.



          GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM

          „Przepychanka”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane.
          N. ustawia dzieci w pary, biorąc pod uwagę ich warunki fizyczne. Pary siadają na wyznaczonej linii, opierając się o siebie
          plecami. Na sygnał każde z dzieci w siadzie próbuje przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.

          „Siłacze”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: 4 zapinane na rzepy ciężarki o najmniejszym ciężarze, woreczki, 2 obręcze.
          N. dzieli dzieci na 2 drużyny. Zespoły siadają w rzędach na wyznaczonej linii. Każde dziecko dostaje woreczek, a pierwsze
          osoby w rzędach – dodatkowo po 2 ciężarki. Dzieci zapinają ciężarki na wysokości kostek nóg. Naprzeciwko drużyn na
          linii mety N. kładzie obręcze. Na sygnał pierwsze osoby wstają i wolno poruszają się w kierunku obręczy, gdzie zostawiają
          woreczki. Następnie wracają do zespołu, pomagają założyć ciężarki kolejnej osobie i dają jej sygnał do startu.

          „Zawody z dźwiganiem”
          Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki lekarskie o wadze 1 kg, 2 kocyki, 2 pachołki.
          N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy siada na wyznaczonej linii w siadzie skrzyżnym, jedna osoba za drugą. Przed pierwszy-
          mi osobami N. kładzie kocyk i piłkę lekarską. Naprzeciwko na linii mety N. ustawia pachołki. Na sygnał N. pierwsze
          osoby wstają, rozkładają kocyk, kładą na nim piłkę i ciągnąc go, szybko poruszają się w kierunku pachołka. Obiegają go
          dookoła i wracają do zespołu. Pomagają kolejnemu zawodnikowi wyrównać kocyk i ułożyć piłkę, by mógł ruszyć. Jeżeli
          podczas biegu dziecko zgubi piłkę, musi się zatrzymać, położyć piłkę na kocu i kontynuować bieg, ostrożnie ciągnąc kocyk
          z piłką.
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265